Міс та Містер Інформатики

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
(Перенаправлено з Міс Інформатика)
Перейти до: навігація, пошук

Позакласний захід підготувала студентка групи МІ-53 Николюк Уляна

Мета

Навчальна: активізувати роботу учнів з інформатики в позакласний час; узагальнити та систематизувати здобуті знання, уміння та навички учнів з предмету;

Розвивальна:розвивати знання, уміння та навички учнів з інформаційних технологій, пізнавальний інтерес до інформатики, кмітливість, винахідливість, творчі здібності;

Виховна:виховувати культуру користувача ПК, почуття відповідальності, поваги до суперника.

Місце проведення: кабінет інформатики.

Хід заходу:

I. Організаційний момент.

Вчитель.Старі люди кажуть, що успіх людини зазвичай залежить від випадковості, частково – від впевненості в собі, фізичної сили та витривалості, але найбільше від освіти, базових знань, тобто від ерудованості. Останню ознаку ми маємо сьогодні і виявити в учнів 10 класів.

Вітаємо вас на конкурсі "Міс та Містер Інформатики 2011".

І першим ділом давайте познайомимось з нашими учасниками.

Звучить фонова музика, учні заходять до кабінету інформатики та займають місця за комп’ютерами.

Виберемо журі почесне,

І змагання буде чесне.

До складу журі сьогодні входять...

Отже, розпочинаємо конкурс "Міс та Містер Інформатики 2011".

А щоб визначити послідовність вибору теми у першому конкурсі, проведемо жеребкування.

II. Жеребкування.

Перед початком конкурсів необхідно визначити, у якій послідовності гравці будуть обирати тему у першому конкурсі. Для цього учасникам необхідно запустити на своїх робочих комп'ютерах текстовий процесор Microsoft Word, встановити шрифт розміром 72 пт.

Учитель задає гравцям питання, після чого вони повинні надрукувати відповідь у текстовому процесорі. Чия відповідь буде ближчою до правильної, той і буде перший обирати тему. Таким чином визначається послідовність вибору теми гравцями. Гравець, що переміг у жеребкуванні, отримує перший заохочувальний бал.

Питання:

У 1943 році в США була створена перша ЕОМ Марк-1, основними елементами якої були електромеханічні реле. Ця машина досягала у висоту 2,5 метри. Як ви гадаєте: яку вона мала ширину? (17 метрів) Отже, перший заохочувальний бал отримує … А відповідати у першому конкурсі учасники будуть у такій послідовності…

III.Конкурс "Інтелектуальний"

Учасники по черзі витягують з конверту назву категорії, на 5 запитань якої вони мають відповісти. Оцінювання конкурсу: за правильну відповідь на запитання – 1 бал. За 5 правильних відповідей – 1 додатковий бал.

Категорія “Пристрої введення інформації”

1.Призначення клавіші Shift?

2.Скільки клавіш має клавіатура?

3.Як за стандартом називається розкладка клавіатури?

4.Яка клавіша стирає символ зліва від курсору?

5.Призначення клавіші Caps Lock.

Категорія „Пристрой виведення інформації”

1.Основні пристрої виведення інформації.

2.Які ви знаєте види принтерів?

3.Для чого потрібен плоттер?

4.Які ви знаєте пристрої виведення звуків з комп’ютера?

5.Скільки дюймів по діагоналі мають монітори у комп’ютерному кабінеті?

Категорія „Носії інформації”

1.Найменша одиниця вимірювання інформації.

2.Для чого призначені носії інформації?

3.Яку ємність має диск DVD?

4.Яка різниця між дисками CD-R та CD-RW?

5.Що таке форматування?

Категорія „Робочий стіл Windows”

1.Які ви знаєте види вікон?

2.Які об’єкти знаходяться на Робочому столі Windows?

3.Який значок призначений для відображення всіх дисків комп’ютера?

4.Який значок відображує документи, створені користувачем на комп’ютері?

5.Як очистити Корзину?

Категорія „Робота з файлами та папками”

1.Для чого призначені файли?

2.Якого кольору на екрану зображуються папки?

3.Як створити нову папку?

4.Як упорядкувати файли в папці за ім’ям?

5.Куди відправиться папка після видалення?

IV. Конкурс "Кодувальник".

Кожен учасник отримує конверт. У конверті знаходиться телеграма.

Codyv.png

Учасники виконують дії, вказані в листі. Хто справився із завданням, має написати розкодоване слово на аркуші паперу та здати журі на перевірку. На відгадування 5 хв.

Оцінювання конкурсу: в залежності від правильності та швидкості відповідей: від 1 до 5 балів.

А поки конкурсанти працюють, завдання для вболівальників.

Завдання "Чорний ящик" для вболівальників

Демонструється чорний ящик, всередині якого знаходяться носії інформації. Ведучі зачитують інструкцію до ящика, а вболівальникам необхідно здогадатися, про який носій інформації йде мова.

Чорний ящик:

1. лазерний диск

2. аудіокасета

3. дискета

4. папір

Інструкція до чорного ящика:

1. Це круг із спеціальної пластмаси, покритий дзеркальним покриттям з того боку, з якого зчитується інформація. Існують різні види цього носія інформації: для одноразового запису, для багаторазового перезапису, найсучасніші - дуже великої ємності.

2. Цей носій інформації має корпус та магнітну стрічку. Використовується для запису та перезапису інформації, а також її зчитування.

3. Це носій інформації прямокутної форми, що складається з секторів та доріжок. Має етикетку, корпус, захисну пластину та спеціальний отвір для захисту носія від запису інформації. На цей носій можна записати невелику кількість інформації.

4. Це найдавніший носій інформації. Застосовує його кожна людина для запису інформації, навіть та, що не має комп’ютера.

Ну що ж, наші учасники вже справилися із завданням.

Отже, закодоване слово – віруси.

Слово журі.

V.Конкурс "Показуха".

А зараз настав час перевірити не тільки знання учасників, а й акторські здібності.

Учні по черзі витягують з конверту картки, на яких записані назви пристроїв. Саме ці пристрої їм і необхідно показати залу мімікою та жестами.

Зміст конверту:

1.Клавіатура.

2.Монітор.

3.Принтер.

4.Колонки.

5.Джойстик.

6.Миша.

7.Сканер.

8.Навушники.

9.Мікрофон.

10.Відеокамера.

11.Пароль.

12.Папка.

13.Файл.

14.Архів.

15.Вікно.

16.Калькулятор.

17.Диск.

18.Дискета.

19.Вірус.

20.Дисплей.

Оцінювання конкурсу: якщо вболівальники відгадують пристрій, учасниця отримує 1 бал.

Слово журі.

VI. Конкурс "Визначення з інформатики ".

1.Найменша одиниця вимірювання інформації.

2.Наука, що вивчає властивості інформації, закономірності її пошуку, збереження, розповсюдження.

3.Процес розмічання диску на сектори та доріжки.

4.Відомості, представлені у різному вигляді.

5.Мінімальна кількість інформації, яку можна записати на пристрій для збереження інформації.

6.Мінімальний елемент зображення, що формується на екрані.

7.Фонова область екрану, на якій розміщені об’єкти.

8.Пристрій для виведення зображення на екран.

9.Пристрій для виведення текстової та графічної інформації на друк.

10.Програми, що розширюють можливості операційної системи, дозволяючи приєднувати до ПК додаткові пристрої.

11.Екранний символ, який виконує визначену команду.

12.Сукупність команд, які може виконати обчислювальна машина.

13.Пристрій, який складається з носія інформації та привода для її зчитування.

14.Мережа, що об’єднує велику кількість користувачів на віддаленій відстані.

15.Сукупність програм, призначених для керування пристроями апаратної частини комп’ютера.

16.Екранний символ, що вказує на папку, файл, застосування.

17.Екранний символ, який надає список команд, які можна виконати над об’єктом.

18.Багатозадачна, багато документа ОС, заснована на графічному інтерфейсі користувача.

19.Прямокутна область екрану, всередині якої знаходять об’єкти.

20.Прямокутна область екрану, що дозволяє керувати ОС та змінювати властивості об’єктів.

VII.Конкурс "Мій коник ".

Учні заздалегідь готують номер, який вони обрали за попереднім жеребкуванням:

1. Оповідання чи казка про інформатику.

2. Газета з інформатики.

3. Виріб на комп’ютерну тематику.

4. Вірш про інформатику (не менше 5 куплетів, оформлений).

5. Електронна презентація.

Оцінювання конкурсу: від 5 до 10 балів.

Ну, що ж, учасники продемонстрували нам свої «коники», і ми хочемо почути оцінки журі.

Слово журі.

А поки вельмишановне журі підраховує остаточні результати, ми визначимо найерудованіших вболівальників та найактивніших.

Ось і скінчилися випробування для наших учасників. Цікаво, а хто ж у цьому році отримає почесне звання «Міс та Містер Інформатики 2011». Хто з учнів 10-х класів найерудованіший?

Увага, оголошуються результати конкурсу «Міс та Містер Інформатики 2011».

Слово надається журі.

Дівчата та хлопці нагороджуються стрічками за номінаціями, призами.

Ну що ж, наш конкурс скінчився. Дякуємо дівчатам та хлопцям за участь, а вболівальникам – за підтримку. До нових зустрічей.