Навчальний проект: Мови програмування

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Автор проекту

Чепесюк Олександр Петрович

Назва проекту

Мови програмування

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Основна тема - Інформатика.

Допоміжні - українська мова, історія.

Вік учнів, клас

15-16 (10-11 клас)

Стислий опис проекту

Навчальний проект «Мови програмування» призначене для освоєння основних понять, а також Освоєння основних азів деяких середовищ програмування. Учні працюють над проектом на уроках інформатики, а також додатково можуть працювати над проектом в домашній умовах. У проекті беруть участь учні класу, Учні підходять і витягують з коробки один листочок не показуючи що на ньому написано іншим. Далі учні повинні об'єднатися у відповідні групи знайшовши своїх колег. Учні об’єдналися у групи, кожна з них отримує певне завдання, яке необхідно буде виконати, і шукає інформацію в інтернеті або в інших додаткових джерелах. З проаналізованої інформації, яку вони самі знайшли, в залежності поставленого перед ними завдання, кожна ж груп повинна зробити висновки і оформити у вигляді презентації або ж публікації. По закінченні вчитель визначає найпродуктивнішу групу. Проведення проекту розраховане на 2 тижні.

Питання проекту

Ключове питання

Програмування, потрібне воно чи ні?

Тематичні питання

1.Чому мови програмування на даний момент дуже поширені?

2.Чому потрібно вивчати мови програмування?

Змістові питання

1.Характеристика середовищ програмування Delphi, C++.

2. Навести відмінності середовищ програмування.

3. Які існують середовища програмування?

4. Яка історія виникнення мов програмування?

5. Які є цікаві відомості про програмування?

План вивчення теми (вставити файл)

План проекту

План впровадження проекту

Навчальні цілі

Головною ціллю проекту є ознайомити учнів з мовами програмування високих рівнів. Учні шукають необхідну інформацію для проекту в Інтернеті, систематизують і впорядковують знайдену інформацію. Клас ділиться на 3 групи, кожній з яких ставиться завдання.

«Історики»: повинна дослідити історію виникнення мов програмування. І на основі знайденої інформації зробити висновки і оформити роботу в вигляді презентації.

«Аналізатори»: повинна проаналізувати цікаві факти про програмування. І на основі знайденої інформації зробити висновки і оформити роботу в вигляді брошури.

«Експерти»: має зробити порівняльну характеристику таких середовищ програмування, як: Delphi, C++. Оформити роботу в вигляді таблиці.

Після дослідження роблять свої висновки.

Діяльність вчителя

Діяльність вчителя. Вчитель формулює тему проекту «Мови програмування», ключовий, тематичні і змістові питання. Підготовлює презентацію ідей проекту і публікацію, демонструючи перевагу проектного підходу до навчання. Розробляє критерії оцінювання робіт учнів. Робить підбір необхідних матеріалів і інтернет-ресурсів. Перевіряє наявність необхідного програмного і апаратного забезпечення для реалізації проекту. Передбачає виділення додаткового часу для вивчення матеріалу з учнями, які мають проблеми в навчанні. Вчитель знайомить учнів з темою проекту, показує їм стартову презентацію, обговорює з ними ключові, тематичні та змістові питання по темі. Роздає критерії оцінювання робіт. Розділяє учнів класу на 3 групи. У коробці лежать папірці з написами групи: «Історики», «Аналізатори», «Експерти». Учні підходять і витягують з коробки один листочок не показуючи що на ньому написано іншим. Далі учні повинні об'єднатися у відповідні групи знайшовши своїх колег. Вони можуть задавати один одному тільки навідні питання стосовно свого профілю. Об'єднавшись у групи вони будуть далі працювати над проектом кожен зі своїм завданням. Кожна з яких буде мати свої завдання. «Історики» повинна дослідити історію виникнення мов програмування. «Аналізатори» мають проаналізувати цікаві факти про програмування. «Експерти» повинні зробити порівняльну характеристику таких середовищ програмування, як: Delphi, C++. Після дослідження роблять свої висновки.

Вчительська презентація

Фасилітація

Блог вчителя на тему: "Мови програмування"

Діяльність учнів

Учні знайомляться з темою проекту, обговорюють з вчителем ключовий, тематичні та змістові питання проекту. Учні шукають необхідну інформацію для проекту в Інтернеті, систематизують і впорядковують знайдену інформацію.

Перша група «Історики» повинна дослідити історію виникнення мов програмування. І на основі знайденої інформації зробити висновки і оформити роботу в вигляді презентації.

Друга група «Аналізатори» повинна проаналізувати цікаві факти про програмування. І на основі знайденої інформації зробити висновки і оформити роботу в вигляді брошури.

Третя група «Експерти» мають зробити порівняльну характеристику таких середовищ програмування, як: Delphi, C++. Оформити роботу в вигляді таблиці, показати «+» і «-». В кожній групі обдаровані учні помагають тим учням у яких є проблеми по тому чи іншому питанні. На захисті проекту представляють результати робіт всіх 3-ьох груп.

Учнівська презентація

Учнівська брошура

Учнівська таблиця

Учнівський блог на тему: "Мови програмування"

Оцінювання

На початку роботи над проектом учні знайомляться зі стартовою презентацією вчителя, обговорюють ключовий і тематичні питання проекту. За допомогою таблиці ЗХКУ з'ясовують свій рівень знань по темі. Під час роботи над проектом учитель і обдаровані учні консультують тих, хто цього потребує, проводять потокову перевірку знань. По закінченні роботи над проектом учні користуючись рекомендаціями вчителя та інструкцією проводять захист проекту, оцінюють свої роботи використовуючи видані критерії, за допомогою таблиці ЗХКУ визначають поточний рівень знань по темі і з'ясовують, що вони ще хотіли б вивчити для поглиблення знань.

Форма оцінювання учнівської презентації

Форма оцінювання учнівської брошури

Форма оцінювання учнівської таблиці

Перевірка знань під час проекту

Таблиця З-Х-Я-Д

Корисні ресурси

http://ru.wikipedia.org/wiki/Сравнение_языков_программирования

http://belena.org/ggg/kompilatori-sravnenie.htm

http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-39E3DAAA074C5/list-211469c1327

http://www.slideboom.com/presentations/498561/Мо́ви-програмува́ння

Інші документи

Посібник: Навчання для майбутнього

Категория:Интел