Що ми знаємо про зону мішаних лісів України?
Зміст
Автор проекту
Підгірна Мар'яна Михайлівна
Назва проекту
Що ми знаємо про зону мішаних лісів України?
Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети
природознавство - основний предмет
Вік учнів, клас
Клас: 4
Вік: 9-10 років
Стислий опис проекту
Цей проект розширить знання учнів про Україну особливості природних зон України, зокрема Українське Полісся, розкриє причину різноманітності природи в різних її куточках; ознайомить зз особливостями клімату, рослинного і тваринного світу, екологічними умовами зони мішаних лісів.
Питання проекту
Ключове питання
Кого потрібно захищати: людину від природи, чи природу від людини?
Тематичні питання
Якою є зона мішаних лісів? Де вона розташована? Які особливості рослинного та тваринного світу цієї зони? Які є екологічні проблеми Полісся?
Змістові питання
Чому природу потрібно охороняти? Що ми можемо зробити дл покращення природи?
План вивчення теми
Навчальні цілі
Навчаюча: Удосконалити та поглибити знання з даної теми. Познайомити учнів з особливостями зони мішаних лісів.
Розвиваюча: Розвивати спостережливість, уміння аналізувати, узагальнювати, вміння осмислювати й використовувати інформацію з різних джерел; робити висновки.
Виховна: Виховувати бережливе ставлення до природи
Очікувані результати:
учні навчаться планувати свій час;
створювати продукти проекту згідно критеріїв;
здобувати інформацію з різних джерел;
аналізувати, систематизувати та представляти отриману інформацію у графічному вигляді;
навчаться проводити цільовий або ефективний пошук в мережі Інтернет;
отримають досвід публічного виступу під час захисту проекту,
навчаться переносити наукові методи пізнання (аналіз, синтез, оцінювання), відпрацьовані під час роботи над проектом, на навчальну та суспільну діяльність;
учні набудуть навички давати творчу оцінку результатам проектної діяльності та власним навчальним досягненням.
Діяльність вчителя
Вчитель формулює тему навчального проекту, мету проекту, формулює ключове питання, а також змістові і тематичні питання. Мотивує діяльність учнів.Обговорює цілі проекту. Ознайомлює учнів з презентацією проекту, в якій чітко поставлені вимоги до роботи з проектом і взагалі як його робити. Проводить розподіл учнів на групи за допомогою фішок. Далі вчитель розподіляє обов'язки учнів і встановлює час роботи над проектом. В процесі підготовки проекту вчитель по можливості складності питання надає учням консультації щодо роботи, а також допомагає із пошуком інформації. По закінченню проекту відбувається оцінювання результатів за встановленими критеріями.
Діяльність учнів
Учні ознайомлюються з темою проекту, поставленими питаннями, розподіляються на п'ять груп і виконують завдання. Кожна група отримує індивідуальне завдання і працює над ним. Перша група готує матеріал про зону мышаних лысыв, друга - рослинний свыт Полісся, третя - тваринний світ Полісся, а четверта - Полісся в різні пори року, а п'ята група - екологічні проблеми Полісся, шоста група - вивчає Поліський заповідник, його особливості та розташування. В процесі підготовки до захисту проекту учні вдосконалюють свої навички роботи з програмою Microsoft Office, Internet. Результатом їхньої діяльності буде виступ, презентація, а також публікація.
Оцінювання
Перед початком проекту я би використала такі види оцінювання, як: учительська консультація, груповий план роботи.Перед початком проекту я би використала такі елементи, як: електронні картки завдань, сигнальні картки.Впродовж проекту я використовувала таблиці, схеми, форма оцінювання, контрольний список для презентації, публікації та взаємооцінювання. У кінці проекту - рефлекція, план проекту.
Оцінювання навчальних потреб учнів
Оцінювання прикладу учнівської роботи
Корисні ресурси
Географічне положення зони мішаних лісів
Інші документи
дозволи батьків на використання учнями Інтернету