Навчальний проект "Комп'ютер та навчання - сумісні чи ні?"

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Версія від 10:03, 28 листопада 2013, створена Krush vo (обговореннявнесок) (Питання проекту)
(різн.) ← Попередня версія • Поточна версія (різн.) • Новіша версія → (різн.)
Перейти до: навігація, пошук

Автор проекту

Крушельницький Володимир Олегович

Назва проекту

Комп'ютер та навчання - сумісні чи ні?

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

інформатика, математика, українська мова

Вік учнів, клас

13-14 років, 8-9 клас

Стислий опис проекту

Під час цього проекту учні повинні дослідити проблему використання Інтернету для навчання. Вони повинні провести анкетування серед однокласників для того, щоб визначити де і для чого вони використовують Інтернет, та які сайти їм видаються корисними та цікавими. Також вони мають можливість для творчих відповідей на питання – для чого мені Інтернет. Перед початком роботи в Інтернеті кожен учень повинен буде пройти тест про знання правил безпечної роботи. Школярі проведуть пошук в Інтернеті 1) освітніх сайтів, 2) сайтів, які містять статистичну інформацію щодо використання Інтернету їх однолітками. Група, яка працюватиме над проектом проаналізує отримані дані, узагальнить їх, систематизує посилання і відповіді. Результатом проекту є створення презентації та публікації, які будуть показані батькам для того, щоб переконати їх у важливості та необхідності доступу до Інтернету для отримання якісної та сучасної освіти.

Питання проекту

Ключове питання

Чи прогрес – це завжди розвиток?

Тематичні питання

Чи заважає Інтернет моєму навчанню?
Чи сучасне навчання може обійтися без Інтернету?
Сучасні технології та навчання – разом задля прогресу?

План вивчення теми

План вивчення теми
План реалізації

Навчальні цілі

Вміти проводити опитування та аналізувати його результати;
Вміти систематизувати, порівнювати та розпізнавати спільне у твердженнях;
Вміти систематизувати, класифікувати посилання Інтернету за темами, напрямками, предметами навчальної програми;
Вміти здійснювати пошук в Інтернеті інформації на задану тему;
Вміти працювати з програмою PowerPoint для створення презентацій;
Вміти працювати з програмою Publisher для створення публікацій;
Вміти працювати з програмою Excel для створення діаграм;
Вміти оформлювати проект (елементи дизайну);

Діяльність вчителя

Вчитель формулює тему проекту "Комп’ютер та навчання – сумісні чи ні?", ключові, тематичні та змістові питання. Підготовляє презентацію ідей проекту, яка демонструє переваги проектного підходу до навчання. Робить підбір необхідних матеріалів для реалізації проекту. Передбачає виділення додаткового часу для вивчення матеріалу учнями, що мають проблеми в навчанні. Вчитель знайомить учнів з темою проекту, показує їм стартову презентацію, обговорює з ними ключовий і тематичні питання по темі. Роздає критерії оцінювання робіт, Об'єднує учнів у 3 групи - соціологів, експерти та журналістів. Після демонстрації презентації знайомить дітей з родом їхньої діяльності і пояснює користь від участі в даному проекті. Протягом проекту вчитель консультує дітей та допомагає їм зрозуміти суть поставленого завдання. Вчитель аналізує самооцінку учнів, оцінює їхню роботу та оголошує результати оцінювання.
Презентація вчителя
Фасилітація
Блог вчителя

Діяльність учнів

Ознайомлюються з вчительською презентацією, з’ясовують свої завдання в межах проекту;
Ознайомлюються з критеріями оцінювання презентації, публікації;
Учні планують свою діяльність, розподіляють обов’язки;
Учні працюють з дидактичними матеріалами – анкетами для збору інформації, шаблонами для створення діаграм;
Відповідають на питання тесту щодо правил роботи в Інтернеті;
Опитують однолітків про те, для чого вони використовують Інтернет;
Опитують однолітків про те, де вони використовують Інтернет;
Опитують однолітків про ресурси Інтернету, які вони використовують;
Збирають аргументи щодо використання Інтернету;
Результати опитування відображають у вигляді діаграм та використовують у презентації та публікації;
Шукають, аналізують наявні освітні ресурси Інтернету;
Шукають та збирають інформацію про використання Інтернету школярами інших країн;
Порівнюють обсяг освітніх ресурсів Інтернету з матеріалами, наявними у доступних “традиційних” бібліотеках та підручниках;
Подають результати роботи над проектом і процесу його виконання у вигляді презентації;
Виправдовують та обґрунтовують своє право на використання Інтернету перед батьками у вигляді публікації - бюлетеня;
Знайомляться з правилами створення ефективних публікацій та презентацій;
Вчаться користуватися програмою Excel для створення діаграм;
Вчаться користуватися програмою Publisher для створення публікації;
Порівнюють програми Word та Publisher щодо їх можливостей створення і роботи з текстовими документами (публікаціями), веб-сайтами.
Анкета_учнів
Публікація_учнів
Презентація_Учнів

Оцінювання

Оцінювання проекту буде здійснюватися за допомогою форм оцінювання презентації та публікації. Кожна форма оцінювання містить кілька розділів критеріїв (зміст, грамотність, оформлення тощо). Крім цього у відповідних критеріях враховується співпраця учнів в межах проекту, їх вміння подати результати своїх досліджень. Бали виставляються у 100-бальній шкалі. Потім переводяться у стандартну 12-бальну за допомогою форми для оцінювання.
Таблиця_ЗХКУ
Форма_для_оцінюваня_анкет
Форма_для_оцінюваня_публікації
Форма оцінювання презентації

Корисні ресурси

http://www.yandex.ru, http://www.google.com (або інші) - пошукові сервери
http://edu.kiev.ua/schools/sl38/index.html – твори-роздуми учнів ліцею №38 м. Києва про Інтернет
http://www.factmonster.com - сайт зі статистичною інформацією про використання Інтернету школярами інших країн

Інші документи

Категория:Intel@Навчання для майбутнього. Версія 10.1